روژا نیوز
No Result
View All Result
شنبه, می 24, 2025
  • Login
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گردشگری
  • مسکن و املاک
  • ورزشی
اشتراک
روژا نیوز
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گردشگری
  • مسکن و املاک
  • ورزشی
No Result
View All Result
روژا نیوز
No Result
View All Result
خانه ویژه

بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها

توسط روژا نیوز
نوامبر 13, 2023
در ویژه
زمان مطالعه: 1 دقیقه
0
بازاریابی کودک محور استراتژی موفقیت استارتاپها
152
اشتراک
1.9k
بازدید
Share on FacebookShare on Twitter

متاسفانه این روزها شاهد نقل و قول و ترجمه های ابکی و غلط از مجلات معتبر توسط افراد مدعی در سوشیال مدیاها و کانالهای تلگرامی و اینستاگرام و ….. هستم .
به گزارش روژا نیوز، لطفا قبل از ادامه این مقاله مقاله ای باعنوان تقدم تاخر درکسب و کار را مطالعه فرمایید.

اوج بدبختی ما همین بس که نقل داستانها به بازه زمانی بدون در نظر گرفتن تقدم و تاخر و زجرها و بدبختی های فرد یا شرکت و ….می پردازند از جمله این داستان
در سال ۱۹۳۶ “روث هندلر” و شوهرش “الیوت”، ۲۰۰ دلار بدهی بالا اوردند زن و شوهری جوان که تازه ازدواج کرده اند و کارهای مختلفیرا هم تربه کرده و در همه انها تقریبا شکست خورده بودند. آری این بدهی جدید که بهیچ وجه از پس پرداخت ان بر نمی اوردند اجاره‌خانه ای بود که یا باید می دادن و یا دو دلداده از همجدا می شدند.
الیوت نجاری خجالتی بود که دوستان همسرش اورابسیار هنرمند و خوش فکر می دانستند.
همسر نجار وقتی وضعیت وخیم و خطر از هم پاشیده شدن
زندگیشان را دید وقتی که فقط ۲۰ سال سن داشت در زمانهای فراغت با نمونه‌هایی از صندلی‌
های فانتزی الیوت شروع به بازاریابی نمود.
روت که با مخالفت شدید
فروشندها مواجه شد بود بارها وبارها استراتژی خود را عوض کرد استراتژی بسیار موثر و هوشمندانه که می تواند هر باختی را شایدبه برد تبدیل نماید.
پافشاری بلاخره نتیجه داد و او توانست یک قرار داد ببندد انم حدود بیش از دوبرابر بدهیشان…

چند سال بعد الیوت و روت بهمراه مشاوران برتر کسب و کار و استخدام تیم تخصصی توانستند قرار دادی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار لوازم خانه عروسک از طریق خرده‌‌فروشی‌ها در سراسر آمریکا منعقد کنند .
نکته سیستم و مشاوران این شرکت نقش کلیدی در موفقیت این مجموعه ایفا نمودند ایوت نجار سالها تجربه کارهای مختلف و نجاری داشته است عشق این زوج جوان عامل قوی موفقیت آنان قلمداد شده است.
فکر می کنم روث در عمل مدیریت و رهبری واحدفروش و بازاریابی شرکت و واحد تولید و طراحی را همسرش بعهده داشت و دوست همسرش هردو در مورد عملکرد هرکدام اظهار نظر می کردند.
در ان روزها جامعه آمریکا هنوز آماده نبود که یک زن هدایت شرکت بزرگی را برعهده داشته باشد.بنابراین،آنها تصمیم گرفتند این استارت‌آپ را با ترکیب نام شوهر و دوست شوهر یا آقای (متسون) که سرمایه قابل توجهی به شرکت تزریق نموده بود و همچنین به انها کمکهای شایان توجهی می‌کرد، ماتل (Mattel) نام گذاری نمایند.


کمتر از دو سال بعد از افتتاح شرکت، آقای متسون استعفا داد و سهامش را به روث واگذار نمود.
در نهایت خانم روث که مدیر فروش شرکت بود به سمت مدیرعاملی نائل آمد.
ماتل در دهه ۴۰ میلادی به تدریج و مستمر با رهبری این خانم و تیم حرفه ای و مشاورانش رشد شایان توجهی کرد.
در سال ۱۹۵۲، بانک‌ها قبول نکردند به روث ک یک زن بود وام اعطا نمایند.
روث می خواست سرمایه‌گذاری در تولید یک جعبه موسیقی پیانو را استارت بزند.
او فکر می‌کرد محصول بسیار پرسروصدایی خواهد بود،
عدم پرداخت وام باعث شد او بیکار بشیند او تا جایی که می‌توانست از دوستان و خانواده اش پول قرض گرفت و در نهایت توانست ۲۰ میلیون پیانو بفروشد. این رقم بسیار بسیار شگفت انگیز بود.
اری در سال ۱۹۵۵، کار خالص شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار بود و روث تصمیم گرفت با تبلیغ تلویزیونی مخصوص شرکت دیزنی ریسک بزرگی بنماید.
در آن دوران اسباب‌ بازی‌ها در تلویزیون برای بزرگسالان تبلیغ می‌شد، چون این تفکر وجود داشت که بزرگسالان برای خرید آنها تصمیم‌گیرنده هستند. اما روث دیدگاه دیگری اتخاذ کرد و حق پخش ۱۵ دقیقه از هر اپیزود را به قیمت ۵۰۰ هزار دلار خرید. او که رویکرد ملایم‌تر و فراگیرتر والدین نسبت به فرزندان را در بعد از جنگ جهانی دوم حس کرده بود، در آگهی‌های بازرگانی متحول‌کننده شرکت ماتل، مستقیما کودکان را هدف قرار داد.
اولین اسباب بازی که روث در شوی دیزنی تبلیغ کرد، تفنگ تامی برپ (Tommy Burp) بود که مدتی پیش روانه بازار شده بود و قبلا فروش آن تعریف چندانی نداشت. اما کمتر از ۱۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، اسباب‌ بازی‌های اسلحه‌ای پرطرفدار شده بودند. مهم‌ترین ویژگی تفنگ‌های تامی صدای مسلسل‌واری بود که هنگام شلیک می‌داد. تبلیغات تلویزیونی روی کیفیت صدای تفنگ‌ها تاکید می‌کرد و فروش آن یک شبه سه برابر شد. اگرچه نوآوری بازاریابی روث که کودکان را به‌طور مستقیم هدف قرار داده بود بی‌اشکال نبود، اما هنوز هم سالانه میلیاردها دلار صرف خرید آن می‌شود.
در سال ۱۹۵۷، وقتی روث با دخترش باربارا به اروپا سفر کرده بود، به فروشگاه‌ها سر می‌زد تا برای عروسک او لباس اضافی بخرد. کارمندان فروشگاه به او می‌گفتند که اگر لباس‌های بیشتری برای عروسک می‌خواهد، باید خود عروسک را هم بخرد، چون لباس جداگانه عروسک فروخته نمی‌شود. روث این اتفاق را یک فرصت دید و عروسکی مشابه را طراحی کرد و لباس‌ها و لوازم جانبی متعددی برای آن در نظر گرفت و با این کار محصولش را متمایز کرد. در مدتی کوتاه، شرکت ماتل توانست سه میلیون عروسک باربی بفروشد که به‌دلیل فروش لباس‌ها و وسایل اضافی عروسک بعد از خرید اولیه، هر کدام درآمد اضافی برای شرکت به دنبال داشتند.

این مدل کسب‌وکار جدید به ماتل امکان داد عروسک را ارزان‌تر بفروشد و به این ترتیب تعداد فروش خود را افزایش دهد. این باربی‌های نسبتا ارزان‌قیمت، چندین دهه یک هدیه تولد خوب برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال محسوب می‌شدند و نسل‌های جدید کودکان می‌توانستند خانه عروسک، ماشین، لباس و حتی دوستانی برای عروسک‌های خود داشته باشند.
نوآوری دیگر روث این بود که دنیای سنتی عروسک‌بازی را برای کودکان تغییر داد. تا پیش از آن، دختربچه‌ها عروسک‌هایی را با ظاهر کلیشه‌ای دوست داشتند تا پاسخگوی غرایز آنها باشد. اما روث عروسک‌هایی را طراحی کرد که شغل‌های حرفه‌ای مثل باربی‌های پزشک، زیست‌شناس، منجم و رئیس‌جمهور را دربرمی‌گرفت.
به نظر می دسد که روث موفقیتش را بخاطر راهجدیدی که ابداع کرد کسب نمود او در سال ۲۰۰۲ درگذشت، اما امپراتوری بزرگش همچنان با قدرت به‌ کار خود ادامه می‌دهد. فروش شرکت ماتل در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶/ ۱ میلیارد دلار رسید که بیشتر آن به‌دلیل ادامه سه نوآوری بزرگ روث است
اول بازاریابی مستقیم برای کودکان
دوم عروسک‌های باربی در نقش بزرگسال
سوم خلق راه جدید متمایز و متفاوت و متهورانه و در راه خود هم پیشتازی کردند
دکتر مازیارمیر

کلینیک تخصصی کسب و کار دکتر میر

 email:mazyarmir.com@gmail.com

کانال تلگرام: https://t.me/Iranian_leadership_school

وبسایت: http://mazyarmir.com

 اینستاگرام: www.instagram.com/mazyare_mir

 بله: https://ble.ir/podkast

برچسب ها: اینستاگرامبازاریابی کودک محوردکتر مازیارمیرسوشیال مدیاعروسک‌ باربی
پست قبلی

فید اکسپوی امسال با بمب خبری می‌آید

پست بعدی

حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

پست بعدی
حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

حدس و گمان های پیرامون شرکت صاشکو

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • موضوعات ترند
  • دیدگاهها
  • آخرین ها
مراسم تشیع و خاکسپاری مرحومه حليمه سعیدی

مراسم تشیع و خاکسپاری مرحومه حليمه سعیدی

فوریه 12, 2022
آقای حسین فسایی به عنوان فرمانده بسیج کارگری کارخانجات جامعه کارگری کشور منصوب شدند.

آقای حسین فسایی به عنوان فرمانده بسیج کارگری کارخانجات جامعه کارگری کشور منصوب شدند.

اکتبر 27, 2021
تجمع کارمندان دانشگاه های کشور در اعتراض به عدم همترازی و متناسب سازی حقوق آنها با اعضای هیات علمی دانشگاه ها در محل وزارت علوم

تجمع کارمندان دانشگاه های کشور در اعتراض به عدم همترازی و متناسب سازی حقوق آنها با اعضای هیات علمی دانشگاه ها در محل وزارت علوم

جولای 18, 2021
معرفی اتصالات پیش ساخته در صنعتی‌سازی ساختمان

معرفی اتصالات پیش ساخته در صنعتی‌سازی ساختمان

دسامبر 26, 2022
وقتی رئیس‌جمهور افزایش جمعیت کشور را “واویلا” می‌خواند!

وقتی رئیس‌جمهور افزایش جمعیت کشور را “واویلا” می‌خواند!

0
شهادت ۱۸ ماما در عرصه مبارزه با کرونا/ مراقبت از ۱۵۰۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در سال ۹۹

شهادت ۱۸ ماما در عرصه مبارزه با کرونا/ مراقبت از ۱۵۰۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در سال ۹۹

0
رتبه بندی معلمان مشمول کدام گروه‌هاست؟/ طبقه‌بندی در ۵ رتبه

رتبه بندی معلمان مشمول کدام گروه‌هاست؟/ طبقه‌بندی در ۵ رتبه

0
اعمال و آداب مشترک شب‌‌های قدر/ عبادات شب نوزدهم ماه رمضان

اعمال و آداب مشترک شب‌‌های قدر/ عبادات شب نوزدهم ماه رمضان

0
کنسرت «باغ بهار» در فرهنگسرای نیاوران

کنسرت «باغ بهار» در فرهنگسرای نیاوران

می 12, 2025
وعده‌ای که صادقانه محقق شد

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

مارس 3, 2025
مراکز فرهنگی ایران و خطر آتش‌سوزی

مراکز فرهنگی ایران و خطر آتش‌سوزی

مارس 1, 2025
نخستین رویداد پژوهش‌بنیان هنرهای اجرایی/دراماتیک دانشکده هنر واحد تهران مرکزی

نخستین رویداد پژوهش‌بنیان هنرهای اجرایی/دراماتیک دانشکده هنر واحد تهران مرکزی

نوامبر 23, 2024
لینک ها: | شیشه ها | پیلمیکر | سریالسو | پوتیتوز | جورابا | تومیتوز | لدرایران | شلوار | میگوکده | اسیدخوراکی | آساابزار | سیسمونیها | ارامویل | آیروفرشی | آیاکسکویتورز | چرمساران | گلسوب | ایرانتولزمارکت | دشتبهشت | لدرایران | قرقاولی | باتلپلاستیک | قنادیو | ایبیچیکن | امارزیرانداز | Arad Branding

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بانک
  • بهداشت و سلامت
  • بیمه
  • بین الملل
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • شرکت ملی صنایع مس ایران
  • فرهنگی
  • فناوری
  • کجت ها
  • گردشگری
  • مسکن و املاک
  • موبایل
  • ورزشی
  • ویژه
فرهنگی

مراکز فرهنگی ایران و خطر آتش‌سوزی

مارس 1, 2025
فرهنگی

روز نخست رویداد پژوهش‌ بنیان هنرهای اجرایی/دراماتیک

سپتامبر 14, 2024
فرهنگی

کنسرت «باغ بهار» در فرهنگسرای نیاوران

می 12, 2025
اجتماعی

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

مارس 3, 2025
روژا نیوز

پایگاه خبری روژا نیوز همیشه در تلاش بوده تا اخبار موثر و مفید اقتصادی روز دنیا را برای کاربران خود نشر دهد. امیدواریم به لطفا خدا و با همراهی شما هر روز با مطالب بهتری در خدمت شما باشیم.

کلیه حقوق پایگاه خبری روژا محفوظ است! نشر فقط با ذکر نام روژا نیوز مجاز می باشد.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گردشگری
  • مسکن و املاک
  • ورزشی

کلیه حقوق پایگاه خبری روژا محفوظ است! نشر فقط با ذکر نام روژا نیوز مجاز می باشد.